Sunday, March 1, 2009

BPL Gameweek 27 : Kecewa di Riverside

Aduyai...kalah lah pulak! Baru beberapa hari suka, gembira, hepi-hepi, setelah menang dengan pasukan kaya, hari ni kalah pulak dengan pasukan tak berapa kaya. Bukan saja tak kaya, pasukan bawahan pulak tu. Pasukan kita kedua teratas lawan pasukan kedua terbawah. Sepatutnya tiada masalah untuk melaukkan, tapiiii.... pasukan kita pulak yang kena.

Kalau ikutkan hati malas nak update post ni tapi aku gagahkan juga walau pagi nanti pukul 8 aku ada tournament Sepak Takraw.

Pada pandangan aku ada beberapa faktor yang menyebabkan Liverpool kalah.

1. Liverpool gagal jaringkan gol awal walau ada peluang terbaik. Dengan kegagalan tersebut membuatkan pemain Liverpool tertekan untuk memburu gol.

2. Gerrard tidak cergas sepenuhnya. Bermain terlalu berhati-hati. Walaupun begitu masih berupaya lakukan hantaran dan gerakan yang mengamcam. Namun akhirnya tercedera lagi dan terpaksa dikeluarkan pada separuh masa kedua.

3. Ketika kedudukan 1-0, sekali lagi peluang baik dipersiakan oleh El Zhar. Mungkin keputusan boleh berubah kepada seri atau menang kalau berjaya manfaatkan peluang terbaik tersebut.

4. Skyrtel gagal berperanan sebagai bek kanan.

5. Babel tidak mengamcam langsung pertahanan lawan. Walau punya larian yang pantas namun tiada satu pun peluang terbaik dicipta melainkan melepaskan peluang terbaik jaringkan gol.

6. Pemain gantian yang tidak efektif langsung seperti Ngog dan Lucas. Ngog tu boleh terima sebab jarang-jarang dapat peluang main. Lucas ni, kira selalu gak main tapi tak pandai-pandai jugak macam Alonso.

7. Gol sendiri oleh Alonso mengubah terus permainan yang pada mulanya dikuasai Liverpool. Mungkin disebabkan tekanan atau Boro dapat semula keyakinan.

Dengan kekalahan kali ke-2 musim ini pasukan kita jatuh satu tangga dan jika Manure menang game akan datang semakin susah lah team kita nak kejo. Harap-harap je lah Manure kalah.

No comments: