Monday, February 23, 2009

Gameweek 26 : Liverpool 1 Manchester City 1

Seri lagi dan pasukan kita ketinggalan 7 mata dengan Manure.

Sesungguhnya perlawanan malam tadi seharusnya menjadi milik kita sekiranya beberapa pemain seperti Riera, Benayoun tidak melepaskan peluang terhidang pada separuh masa pertama. Tambahan lagi MC bukanlah pasukan yang mengancam walaupun dibarisi pemain bintang seperti Robinho dan Bellamy.

Dek kerana kealpaan pada awal separuh masa kedua menyebabkan pasukan kita ketinggalan dan kemudian memberi tekanan untuk memburu gol seterusnya kemenangan. Akibat dari gol tersebut permainan Liverpool menjadi tidak tentu hala sehinggalah 14 minit menuju masa penamat.

Pada minit 76, Aurelio dimasukkan menggantikan Dosenna. Walaupun baru sebentar di pandang, lorongan di sebelah kiri pintu gol MC kepada Benayoun yang kemudiannya di lintang ke tengah cuba di sambut Torres dengan tendangan tapi tidak tepat dan bola singgah di kaki Kuyt dan terhasil lah gol penyamaan.

Selepas gol tersebut pasukan kita kembali bersemangat memburu gol kemenangan tetapi beberapa peluang terbaik gagal di sudahkan sehinggalah pengadil meniupkan wisel penamat. Kecewa tapi pasrah dan merupakan seri ke-6 musim ini di Anfield.


Pada pandangan aku...

Pemain terbaik - Dirk Kuyt

Pemain hampeh - Lucas Leiva

2 comments:

Admin said...

setiap kali leiva main, setiap kali tu lah liverpool hilan mata... hampeh n hampa sangat2...

@r zh@r said...

ya betol...kepercayaan ku terhadap Lucas sudah semakin pudar...