Monday, February 2, 2009

Akhirnya... Liverpool 2 Chelsea 0

Setelah seri manjang Liverpool akhirnya mencapai kemenangan dengan menewaskan Chelsea 2-0 di Anfield. Kemenangan motivasi yang bukan saja menjarakkan 3 mata dengan Chelsea juga memberi tekanan kepada Em You sebagai pendahulu liga.

Em You ingat boleh happy-happy kat atas kalau keputusan seri tapi telah dibuktikan Liverpool masih berupaya mencabar kejuaraan liga musim 2008/09.

Mungkin ramai yang mengatakan kemenangan Liverpool semalam telah dibantu oleh keputusan kontroversi pengadil melayangkan kad merah kepada Lampard. Tetapi menyaksikan perlawanan semalam semasa ada Lampard pun Liverpool tidak henti-henti melancarkan serangan ke kubu Chelsea. Cuma Chelsea bernasib baik tidak bolos lebih awal dan nasib tersebut nampaknya berpihak kepada Liverpool setelah Lampard dibuang padang. Apa-apa pun aku bersimpati dengan Chelsea dan mereka kena terima kenyataan ini adalah keputusan pengadil.

Pesan untuk Lampard, "Lain kali nak tackle jangan angkat kaki tinggi-tinggi, kan dah kena buang padang..." Nampaknya makin benganglah Scolari dengan pengadil(Ada aku kesah?!).

Perlawanan malam tadi juga telah mengembalikan semula sentuhan jaringan Fernando Torres yang agak tandus sebelum ini. Walaupun telah di kawal ketat John Terry dan Alex namun Torres berjaya meloloskan 2 gol untuk Liverpool. Satu kejayaan strategi Rafa merehatkan Robbie Keane. Mungkin juga Rafa simpan Keane untuk perlawanan ulangan FA Cup dengan Everton.

Harap-harap Keane yang berada di Anfield menyaksikan perlawanan malam tadi dapat belajar sesuatu dari Torres bagaimana nak jaring gol dengan lebih kerap.YNWA.

4 comments:

utusanlfc (Johardy Ibrahim) said...

SEMPENA cuti Hari Wilayah ini, saya menyarankan agar kita memakai baju Liverpool seharian. Amacam? Ok? Yang ada cap carlsberg pun hentam sajalah!

hehehe

KITA MENANG KITA MENANG !!!!

@r zh@r said...

aku nyer jersi xde cap calbeg...tapi aku kat Johor daaa...keje ari ni...

Joe Radzif said...

akoo kat Terengganu,
ahad kerja
isnin pon kerja....

Joe Radzif said...
This comment has been removed by the author.